Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Τα 'χαμε χύμα....

...μας ήρθαν και τσουβαλάτα...

Την Δευτέρα το απόγευμα, παρέλαβα τα αποτελέσματα των αιματολογικών εξετάσεων που είχα κάνει την περασμένη Πέμπτη. 


Αιματοκρίτης 30 (Φ.Τ. 36-48%), Σίδηρος 27 (Φ.Τ. 50-155 μg/dl) και Σάκχαρο 189 (Φ.Τ. <110 mg/dl).


Όπως καταλαβαίνεις αγαπημένο μου ημερολογιάκι, τα πράγματα είναι σοβαρά. Προκειμένου να αυξηθεί ο αιματοκρίτης και ο σίδηρος και να μειωθεί το σάκχαρο, πρέπει να προχωρήσω σε δραστικές αλλαγές τόσο στην διατροφή, όσο και στην καθημερινότητά μου.

Σήμερα το πρωί ζυγίστηκα. Είμαι 90, 5. Πρέπει το βάρος μου να μειωθεί σύντομα, μήπως και καταφέρω να αποφύγω την φαρμακευτική αγωγή για το σάκχαρο.

Οι στόχοι που έθεσα για αυτήν την εβδομάδα:

-όχι ζάχαρη (τέλος στους γλυκούς καφέδες)
-10' άσκηση καθημερινά

Προχωράμε!

1 σχόλιο:

  1. Καλημέρα Ελένη!
    Μόλις τώρα είδα αυτήν σου την ανάρτηση!

    Όταν ήμουν 140 κιλά (ναι, καλά ακούς! έχω δει αυτό το νούμερο στην ζυγαριά!) πριν 2-3 χρόνια, είχα κάνει και εγώ εξετάσεις. Και τ' αποτελέσματά μου ήταν παρόμοια με τα δικά σου. Ο γιατρός μου είχε πει ότι αν συνέχιζα έτσι, σε λίγα χρόνια θα έκανα ενέσεις ινσουλίνης!

    Από τότε άρχισα να ψάχνω πληροφορίες για τον γλυκαιμικό δείκτη των τροφών και έμαθα με περισσότερες λεπτομέρειες αυτό που ήξερα εδώ και χρόνια: πόσο καταστροφική είναι η ζάχαρη και οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, όχι μόνο στο θέμα του ζαχάρου, αλλά και στην δημιουργία περιττού λίπους!

    Από τότε που άρχισα την ποιοτική μου διατροφή, ήξερα ότι χρειαζόταν να ελαττώσω πολύ τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες και την ζάχαρη, και αυτό έκανα! Ψωμιά και σφολιατοειδή τα έκοψα σχεδόν μαχαίρι, χωρίς να νιώσω κάποια στέρηση. Δεν μπορούσα όμως να κόψω και τα γλυκά (με ζάχαρη και επεξεργασμένους υδατάνθρακες), καθώς ήταν ανέκαθεν η αδυναμία μου! Αυτό που έκανα, για να μην νιώθω στέρηση (είναι απολύτως καταστροφικό να νιώθουμε στέρηση, καταπίεση ή πείνα στην διατροφή μας!), ήταν να τα τρώω σχετικά πιο σπάνια (1 φορά στις 10 μέρες περίπου όταν δεν είχα περίοδο, ή 2-3 φορές την εβδομάδα όταν είχα περίοδο, αλλά πάντα σε φυσιολογικές ποσότητες).
    Βέβαια, μετά από αρκετούς μήνες ποιοτικής διατροφής, και πιθανόν επειδή ο οργανισμός μου ήταν πιο "καθαρός" από τις καταστροφικές τροφές, έφτασα στο σημείο πλέον να νιώθω αποστροφή προς τα γλυκά με ζάχαρη, γιατί όταν τα τρώω μου αφήνουν μια πίκρα στον ουρανίσκο για πολλή ώρα που δεν φεύγει με τίποτα! Και αν μάλιστα φάω κάτι που να έχει πολλή ζάχαρη (πχ σιροπιαστό) με ενοχλεί και το στομάχι μου! Επίσης με ενοχλεί το στομάχι μου και όταν τρώω σφολιατοειδή ή διάφορες πίτες (πχ από σουβλάκι)!

    Θα το δεις και μόνη σου ότι από ένα σημείο και μετά, ο οργανισμός σου πιθανόν να μην ανέχεται καλά τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες και την ζάχαρη! Αυτό όμως θα γίνει σταδιακά.

    Και το ότι δεν έχουμε την ζάχαρη στην ζωή μας δεν σημαίνει ότι θα στερούμαστε την γλύκα! Μπορούμε ν' απολαμβάνουμε άπειρα γλυκά με συνδυασμό ξηρών καρπών και αποξηραμένων φρούτων, που έχουν υπέροχη, γλυκειά και πλούσια γεύση, και παράλληλα κρατάνε τα επίπεδα του ζαχάρου σε φυσιολογικά επίπεδα (και δεν προσθέτουν και λίπος σε φυσιολογικές ποσότητες!). ;-)

    Γενικά και εγώ έχω μάθει να προσέχω να συνδυάζω τροφές ώστε να μην εκτοξεύεται η γλυκόζη στο αίμα. Αυτό όχι μόνο κάνει καλό στο θέμα του ζαχάρου, αλλά και μας κρατά χορτάτους (άρα μπορούμε να συνεχίζουμε με ευκολία την ποιοτική διατροφή μας), και δεν μας προσθέτει λίπος!

    Σχετικά με τον σίδηρο, επειδή και εγώ είχα χαμηλά επίπεδα, το έψαξα το θέμα και βρήκα τρόπους ώστε να παίρνω τον σίδηρο που χρειάζομαι από τις τροφές! Πχ να μην συνδυάζουμε κρέας με γαλακτοκομικά, γιατί το ασβέστιο των γαλακτοκομικών δεσμεύει τον σίδηρο του κρέατος και αποβάλλονται και τα δύο από τον οργανισμό χωρίς να τα απορροφήσουμε. Επίσης καλό είναι μαζί με την πηγή σιδήρου μας (κρέας, αυγα, κλπ) να τρώμε και μια καλή πηγή βιταμίνης C (λεμόνι, πιπεριές, ντομάτες, μαϊντανό, ή κάποιο φρούτο με πολλή βιταμίνη C), γιατί βοηθούν πάρα πολύ στην απορρόφηση του σιδήρου απ' τον οργανισμό μας!

    Εφαρμόζοντας όλες αυτές τις αρχές στην διατροφή μου, έκανα εξετάσεις τον Φεβρουάριο του 2015 (6 μήνες μετά που άρχισα την ποιοτική μου διατροφή) και οι τιμές του ζαχάρου και του σιδήρου στο αίμα ήταν φυσιολογικές! (Τώρα που το θυμήθηκα, καλό είναι να ξανακάνω εξετάσεις γιατί έχω καιρό να κάνω! Αν και είμαι σίγουρη για τ' αποτελέσματα!).

    Προχώρα ακάθεκτη και μην σε στεναχωρεί τίποτα! Όλα θα φτιάξουν! Είναι στο χέρι σου! Και είσαι απολύτως ικανή να τα καταφερεις!!

    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή